بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان – هزینه بازسازی خانه

شرکت سازه آفرینان

بازسازی ساختمان چیست؟

بازسازی ساختمان به کلیه اقدامی گفته میشود که در طی آن ساختمان ها و منازل قدیمی و حتی آثار باستانی قدیمی مجدد طراحی و ساخته میشوند تا دوام و پایداری آنها با گذشت زمان از بین نرود، به عبارتی میتوان گفت برای ساختمان ها و سازه های بزرگ و ارزشمند بازسازی کردن یک امر حیاتی است. جالب است بدانید امروزه بازسازي ساختمان در سراسر دنیای عملی کاملا شناخته شده میباشد.

نمونه بازسازی چیست؟ نمونه هایی از بازسازی های رایج عبارتند از: رنگ آمیزی مجدد. بازسازی کابینت. نصب چراغ های جدید.

هدف از بازسازی چیست؟

نوسازی (که بازسازی نیز نامیده می شود) فرآیند بهبود ساختار شکسته، آسیب دیده یا قدیمی است. بازسازی ها معمولاً تجاری یا مسکونی هستند. علاوه بر این، نوسازی می تواند به ایجاد چیزی جدید یا بازگرداندن چیزی به زندگی اشاره داشته باشد و می تواند در زمینه های اجتماعی اعمال شود.

بازسازی ساختمان به انگلیسی

بازسازی ساختمان به انگلیسی ( RESTORATION ) می باشد. در ایران هم آپارتمان ها و ساختمان های تجاری هرچندوقت یکبار، حالت زیبا و جذاب اولیه خود را از دست داده و رو به فرسودگی و فرسایش میروند، در این شرایط میبایست بازسازی آپارتمان و یا همان بازسازی منزل به صورتی حرفه ای صورت پذیرد. باید به این نکته توجه داشته باشید که ساختمان گاهی به بازسازی و گاهی به نوسازی نیاز دارد.

تفاوت بازسازی و نوسازی 

بازسازی و نوسازی از لحاظ فنی تفاوت‌های مهمی با هم دارند و به نیروهای متخصص با مهارت‌های متفاوتی نیاز دارند. در بازسازی به تقویت ساختار کلی ساختمان پرداخته می شود و با مرمت نما، تعمیر دیوارها، تعمیر کف و رفع مشکلات تاسیسات ساختمان ادامه پیدا می کند.

اما نوسازی که معادل کلمه انگلیسی RENOVATION است، تجدید ساختمان یا سازه با ساختارهای نو به جای ساختارهای قدیمی است.  در این حالت نیازی به تغییر ساختار کلی ساختمان نبوده و تنها با انجام تغییرات و افزودن عناصر جدید، یک ساختمان نو می شود. 

بازسازی-ساختمان-و-تفاوتش-با-نوسازی1

بازسازی و تعمیرات ساختمان – بازسازی خانه 

بسیاری از افراد پس از مدتی زندگی در منزل خود بخصوص ساختمان های قدیمی و فرسوده تصمیم میگیرند تا تغییراتی را در خانه بوجود آورند تا از تکراری شدن فضا برای افراد خانواده جلوگیری کنند، زیرا خانه محل آسایش و امنیت است و ظاهر آن نیز میتواند در بهبود سلامت روحی و جسمی ما موثر باشد، در این شرایط یا میتوان خانه جدیدی خرید و به آنجا نقل مکان کرد و یا برای بازسازی منزل فعلی تعمیر بخش‌های مختلف آن با قیمت بسیار مناسب تر اقدام کرد.

عکس بازسازی ساختمان

بازسازی خانه

همانطور که میدانید خرید خانه جدید و یا ساخت خانه از پایه، عملی بسیار زمان ‌بر و پرهزینه‌ میباشد، همچنین با توجه به اینکه پیدا کردن یک زمین خالی در منطقه ای خوب برای ساخت و ساز، آن هم با قیمت و قواره مناسب در شهرهای بزرگ امروزی بسیار دشوار و وقت‌گیر است، پس بهتر است برای ایجاد تغییر در محیط منزل خود، به دنبال‌ بازسازی ساختمان به روش های مدرن باشیم.

طراحی و بازسازی ساختمان – بازسازی آپارتمان 

یکی از مهمترین دلایل بازسازی ساختمان، تخریب ساختمان است که ممکن است کلی و یا جزئی باشد. به هر حال هر ساختمانی بعد از گذشت چندین سال زندگی دچار فرسایش می شود ونیاز به بازسازی ساختمان است .

همیشه گرایش به تغییر و تنوع در نهاد آدمی وجود داشته است ، به هر حال انسان ها بعد از گذشت یک مدت مشخص ، که در افراد مختلف، زمان ان متفاوت است از محیط زندگی خسته می شوند و زندگی خسته کننده می شود.

 ممکن است تنها ،چند تغییر جزئی باعث جدید تر شدن محیط و ایجاد یک حس خوب تازگی در افراد و یک تنوع عالی در محیط شود. در بعضی مواقع تغییر دکوراسیون داخلی و یا تغییر کاربری فضاهای ساختمان، نیز می تواند گزینه خوبی برای این گرایش به تغییر و تنوع باشد.

دلایل بازسازی آپارتمان 

از انجایی که تحقیقات نشان می دهد اجرای بازسا1زی در ساختمان و محیط کار، موجب افزایش روحیه، انرژی و سلامت روان در افراد می شود. .قطعا پس از گذشت مدتی، انسان ها به ایجاد تنوع و تغییر در محیط زندگی یا کار خود نیازمند است و بازسازی ساختمان و استفاده از روش های مدرن باعث ایجاد احساس خوب و خوشایندی در افراد می شود

یکی از دلایل اصلی بازسازی آپارتمان افزایش استحکام و پایداری ساختمان است تا ساختمان بتواند در برابر حوادث طبیعی  مانند سیل ، زلزله و …مقاوت بالایی داشته باشد.

موضوعی که اخیرا به ان بیشتر توجه می شود استفاده درست از فضای منزل است ، در بسیاری از نقشه های منازل قدیمی به علت ، اهمیت ندادن به فضای بازتر و کاربردی تر ، فضای پرت یا بلااستفاده در نمای داخلی ساختمان بالا است که با تدابیر درست می توان ، باعث استفاده صحیح تر از فضای داخلی ساختمان و چشم اندازی زیباتر در ساختمان شد.

دلیلی که امروز بیشتر باعث بازسازی ساختمان می شود، تمایل به مدرن کردن سبک ساختمان و همراه شدن با پیشرفت و تغییرات تکنولوژی است .

در نظر داشته باشید بازسازی نمای ساختمان، باید به گونه ی چشم نواز و زیبا، سازگار با اقلیم، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه، هماهنگ با بافت و منظره شهر صورت پذیرد. انتخاب پیمانکار خلاق و معمار نمای ساختمان از آنجایی نمایان می شود که نمای طراحی شده بیشترین میزان نوآوری را همراه با پایین ترین میزان تخریب به همراه داشته باشد.

چک لیست بازسازی ساختمان

مشخص است که برای بازسازی ساختمان با توجه به اینکه ساختمان چقدر عمر دارد و یا اینکه بازسازی شامل چه بخش هایی است (بخش های در معرض دید، تجهیزات، بخشهای اصلی و مرتبط به بنای ساختمان)تفاوت های بسیاری وجود دارد و هر یک در طی مراحل مشخصی، قابل انجام است.

چک لیست بازسازی ساختمان

روشهای بازسازی ساختمان

 در حالت کلی چون برای بازسازی در بخش های بیشتر در معرض دید و تجهیزات آن حساسیت بالایی داشته و البته مربوط به سلیقه کارفرما می شود، مواردی را که باید در مراحل بازسازی ساختمان به آن دقت داشت را بررسی می کنیم:

  1. در نظر گرفتن سیم گشی برق
  2. در نظر گرفتن لوله کشی
  3. در نظر گرفتن عایق کاری ساختمان
  4. باز سازی دیوارها وترک های روی دیوار ها ، شکاف ها موجود در الوارها و قاب های زنگ زده فولادی مخصوصا در بازسازی اتاق خواب
  5. بازسازی آشپزخانه قدیمی بخصوص اشپزخانه های بالای 30 سال قدمت(تعویض کابینت ها یا نوسازی، بازسازی کف آشپزخانه و تغییر کفپوش، تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه، طراحی یک کانتر جدید برای ورود به آشپزخانه، اجرای دکوراسیون جزیره ای در آشپزخانه، درب های کابینت، )
  6. بهبود فضای داخلی ساختمان
  7. در نظ گرفتن نو ر طبیعی ساختمان
  8. در نظر گرفتن ساختار کلاسیک ساختمان
  9. باز سازی کف مخصوصا در بازسازی سالن پذیرایی
  10. بازسازی بام
  11. بازسازی حمام(عایق بندی کف ها دیوارها، تعویض یا تعمیر تاسیسات و لوله کشی، تعویض کاشی ها) و سرویس بهداشتی(تعویض تاسیسات و شیرآلات، تعویض مکان تاسیسات و تغییر لوله های ساختمان : استفاده از لوله کاروگیت یا انواع دیگر)
  12. تعویض در و پنجره ها

مراحل بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان در بیشتر موارد روند مشخصی دارد که با پیروی از آنها میتوانید پروژه بازسازی ساختمان خود را به خوبی پیگیری کنید؛ متداول ترین مراحل در فرایند بازسازی ساختمان را به صورت زیر می توان اولویت بندی کرد:

  • عایق بندی کف و دیوارها
  • تعمیر تاسیسات و لوله کشی ها
  • نقاشی دیوار ها
  • تعویض کاشی ها
  • تعویض شیر آلات
  • نوسازی تهویه
  • تعمیر پارکت لمینت 
  • طراحی قفسه ها

 بازسازی آشپزخانه:

  • نوسازی درب های کابینت
  • استفاده از ابزار ها و وسایل جدید و مدرن
  • نو سازی کف آشپزخانه
  • تعیین مناسب ارتفاع کابینت ها
  • ساختن یک کانتر زیبا برای ورودی آشپزخانه
  • استفاده کردن از ساختار جزیره ای
  • همخوانی داشتن با دیگر اجزای خانه

بازسازی نمای ساختمان

اگر در بازسازی ساختمان خود نمای بیرونی ساختمان هم برای شما اهمیت دارد قبل از پرداختن به نمای داخلی با پیمانکار ساختمان خود مشورت کنید .بازسازی ساختمان در نمای بیرونی ، شامل بررسی سقف و ستون ها باشد. قبل از گچ کاری و طرح دادن و کار روی زیبایی سقف و ستون ها لازم است. سقف و ستون های ساختمان مورد بازسازی قرار گیرد، ستون های فلزی ساختمان باید در صورت نیاز مقاوم سازی شوند، ترک های ریز و درشت سقف بخش های مختلف ساختمان بررسی و عیب یابی شوند.

بازسازی نمای بیرونی ساختمان

پس از انجام بازسازی نمای بیرونی هر آنچه که در مورد بازسازی صورت می پذیرد مربوط به تجهیزات و قسمت های در معرض دید است و بستگی به سلیقه شخصی کارفرما دارد. انتخاب لوازم و تجهیزات و طراحی دکوراسیون داخلی خاص منزل روی زیبایی و چشم نوازی ساختمان تاثیر بسزایی دارد، که بهتر است با توجه به تم و رنگ های استفاده شده در ساختمان تهیه شود.

بازسازی منزل قدیمی و نوسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های کوچک معمولا به دو بخش کلی تقسیم میشوند، یک بخش مربوط به بازسازی داخلی منزل است و بخش دیگر مربوط به بازسازی نمای بیرونی ساختمان هاست. معمولا بازسازی داخلی منزل متقاضیان بیشتری داشته و به منظور ایجاد تغییر در حال و هوای افزاد خانه و نوسازی منزل و یا تعمیرات اجزا به منظور حفظ ایمنی انجام میشود.

بازسازی ساختمان قدیمی – بازسازی ساختمان های قدیمی

بازسازی ساختمان قدیمی منزل وقتی از روی اجبار انجام می شود که سکونت در منزل قدیمی برای فرد و وسیله های آن منزل خطر جانی و مالی داشته باشد، این مورد از بازسازی، بیشتر بازسازی منزل قدیمی و کلنگی را شامل می شود.

بازسازی منزل قدیمی

نکته: با روی کارآمدن لوازم و تجهیزات جدید منزل در دنیا و متریال ها و مصالح و تزئینات منزل، خیلی از افراد و به خصوص بانوان تمایل به تغییر بخش هایی از خانه، استفاده از متریال های جدید همچون کاغذ دیواری ها و کف پوش های مطابق با مد روز و تعویض وسایل و لوازم و بازسازی ساختمان خود پیدا میکنند.

بازسازی منزل مسکونی

تا این قسمت از مقاله به خوبی با هدف های بازسازی ساختمان آشنا شدیم، حال اگر تصمیم به بازسازی آپارتمان و منزل مسکونی خود را دارید، ملزم به انجام چند نکته در این رابطه هستید که در ادامه آنها را به شما توضیح خواهیم داد:

  1. در بازسازی منزل مسکونی برای جلوگیری از اتلاف در هزینه ها و زمان حتما و حتما پیش از اقدام به کار در حیطه حریم های قانونی اعلام شده مجوزهای رسمی مربوطه را اخذ کنید چرا که در صورت عدم رعایت قوانین شاید مجبور به توقف کار یا حتی تخریب آن شوید.
  2. در بازسازی منزل مسکونی به خصوص بازسازی منازل آپارتمانی در ایجاد مزاحمت و خسارت به همسایگان احتیاط نمایید و حتما نکات ایمنی را در حین کار رعایت کنید تا به افرادی که مشغول کار هستند و خانواده و همسایگان خود خسارت مالی و جانی وارد نشود.

مدارک موردنیاز برای دریافت مجوز بازسازی ساختمان

  1. اصل و کپی سند مالکیت ملک
  2. کپی شناسنامه یا کارت ملی مالک
  3. کپی بنچاق ملک
  4. جوابیه بیمه
  5. جوابیه آتش‌نشانی
  6. تکمیل فرم درخواست مجوز تعمیرات

در صورتی که بنا در بافت فرسوده قرار گرفته باشد دریافت مجوز سازمان میراث فرهنگی نیز لازم است.

هزینه بازسازی خانه (قیمت بازسازی خانه) 

هزینه بازسازی به عوامل زیادی بستگی دارد، برای مثال ممکن است منزل شما تنها نیاز به چند تغییر کوچک برای بازسازی داشته باشد که در این شرایط هزینه بازسازی هم به مراتب کمتر خواهد بود، اما اگر خانه شما قدیمی است و ایردات زیادی دارد بازسازی کردن آن پرهزینه تر خواهد بود زیرا از مصالح بیشتری باید استفاده کرد و برای مهندسین پروژه نیز زمان بیشتری میبرد.

هزینه بازسازی خانه و ساختمان‌های قدیمی

از این رو برای آگاهی از نرخ دقیق هزینه های بازسازی ساختمان، ابتدا با یک مهندس مشاور ساختمان مشورت کنید و لیست دقیق تغییرات مدنظر خود را به او اعلام کنید، در این شرایط مهندس مشاور پس از بازدید از ساختمان قیمت دقیق بازسازی را به شما اعلام خواهد کرد.

هزینه بازسازی آپارتمان – هزینه بازسازی

هزینه بازسازی یا قیمت بازسازی خانه از لحاظ اقتصادی نسبت به هزینه ساخت مجدد بنا کمتر است به همین دلیل بسیاری از صاحبان ملک، بازسازی و نوسازی ساختمان را به تخریب کامل بنا ترجیح می‌ دهند. با توجه به هزینه بازسازی خانه، بهترین راه برای نوسازی، طراحی مجدد ساختمان داخلی است؛ مثل کف سازی و نصب پارکت، تعویض کاغذ دیواری، دکوراسیون داخلی آشپزخانه و تعویض کابینت آشپزخانه، کارگذاری سقف کاذب و بسیاری تغییرات دیگر.

برآورد هزینه بازسازی 

تعیین هزینه بازسازی نیازمند دانش و تجربه خاصی است، تعداد مراحل بازسازی خانه و حجم تعمیرات ساختمان در میزان هزینه بازسازی تاثیر زیادی دارد و برای هر پروژه مقداری متفاوت است؛ به همین دلیل نرخ دقیقی وجود ندارد. هزینه بازسازی فقط مربوط به خرید مصالح و دستمزد نیست، بلکه در اکثر موارد، در پایان کار هزینه بازسازی از هزینه برآورد شده بیشتر می‌شود.

برآورد هزینه باسازی ساختمان

برای آن که نرخ دقیق تری از هزینه بازسازی داشته باشید، ۱۰ الی ۱۵ درصد به هزینه برآورد شده خود اضافه کنید. دقیق‌ترین تخمینی كه برای یك پروژه زده می‌شود بر اساس متر مربع است؛ در این روش یک بازه هزینه به شما داده میشود و نوع مصالح و کیفیت آن، میزان سختی کار، این بازه را می تواند تا حدودی تغییر دهد.

چک لیست هزینه بازسازی خانه

تهیه چک لیست برای بازسازی خانه ضروری است، در این چک لیست مواردی نوشته میشود مثل پنل‌های دیواری، کف پوش، طراحی دیوار، سیمان، گچ، سنگ، رنگ و سایر مصالحی که در طراحی ساختمان و بنا استفاده میشود؛ حتی وسایل ریز و به نظر کم اهمیتی مثل میخ، کابل برق و لوله آب نیز باید یادداشت شوند.

چک لیست هزینه بازسازی خانه

اگر بازسازی خانه برعهده شرکت و یا پیمانکاری است باید لیستی از کارهایی را که قرار است انجام شود، در اختیار آن‌ ها قرار دهید. این لیست می‌تواند شامل سوالاتی همچون موارد زیر باشد:

  • هدف از بازسازی چیست؟
  • کدام یک از قسمت‌های منزل باید تغییر کنند؟
  • میزان بودجه‌ای که برای بازسازی در نظر گرفته‌اید چقدر است؟
  • سبک دکوراسیون مورد نظر شما چیست؟
  • چه مواردی را میخواهید به ساختمان اضافه کنید؟

عوامل مؤثر در تعیین هزینه بازسازی برای محاسبه هزینه بازسازی باید هزینه بازسازی هر متر مربع ساختمان را در نظر گرفت. این برآورد بستگی به فاکتورهای متعددی دارد. از آنجا که بازسازی خانه بسیار سلیقه ای است، با توجه به سبکی که شما انتخاب می کنید(کلاسیک، سنتی و یا مدرن) متغیر است. بدیهی است که این هزینه با کوچک بودن و یا بزرگ بودن متراژ زمین نیز کاهش و یا افزایش می یابد.

لیست هزینه بازسازی ساختمان در سال 1400

ردیف   شرح خدماتواحدقیمت به ریال
۱اجرت سقف کاذب کناف تایل۶۰*۶۰ با مصالحمتر مربع۱.۰۰۰.۰۰۰ –۸۵۰.۰۰۰
۲اجرت سقف کاذب دکوراتیو کناف با مصالحمتر مربع۱.۵۰۰.۰۰۰ –۱.۱۰۰.۰۰۰
۳چوب ترموود فنلاند با اجرت نصب و رنگمتر مربع۸.۵۰۰.۰۰۰ –۵.۳۰۰.۰۰۰
۴اجرت گچ کاری بدون مصالحمتر مربع ۱۸۰.۰۰۰ –۱۲۰.۰۰۰
۵اجرت رابیتس کاری بدون مصالحمتر مربع۸۰۰.۰۰۰ –۶۰۰.۰۰۰
۶پارکت لمینت خارجی با اجرت نصب و فوممتر مربع۲.۵۰۰.۰۰۰ –۹۵۰.۰۰۰
۷سرامیک ایرانی با اجرت نصب و مصالح (ملاتی)متر مربع ۲.۲۰۰.۰۰۰ –۸۵۰.۰۰۰
۸ کاشی ایرانی با اجرت نصب و مصالح (ملاتی)متر مربع ۲.۲۰۰.۰۰۰ –۸۵۰.۰۰۰
۹سنگ کاری با اجرت نصب و مصالح (ملاتی)متر مربع ۳.۰۰۰.۰۰۰ –۱.۱۰۰.۰۰۰
۱۰آجر کاری با اجرت نصب و مصالح (ملاتی)متر مربع۱.۶۰۰.۰۰۰ –۸۵۰.۰۰۰
۱۱تیغه چینی با مصالح و اجرت استاد کارمتر مربع۷۵۰.۰۰۰ –۵۵۰.۰۰۰
۱۲کاغذ دیواری خارجی قابل شستشو با اجرت نصبرول 5 متری۳.۵۰۰.۰۰۰ –۱.۳۰۰.۰۰۰
۱۳کابینت آشپزخانه با اجرت نصب و مصالحمتر مربع۳۵.۰۰۰.۰۰۰ –۱۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۴کمد دیواری ام دی اف عمق۶۰ با اجرت نصب و مصالحمتر مربع۲۶.۰۰۰.۰۰۰ –۸.۵۰۰.۰۰۰
۱۵اجرت برق کاری بدون مصالحمتر مربع۲۵۰.۰۰۰ –۱۵۰.۰۰۰
۱۶اجرت لوله کشی سرد و گرم و فاضلاب بدون مصالحمتر مربع ۳۰۰.۰۰۰ –۲۰۰.۰۰۰
۱۷رادیاتور برند ایرانییک پره۶۵۰.۰۰۰ –۳۵۰.۰۰۰
۱۸پکیج ایرانی جنس مرغوبیک دستگاه۷۸.۰۰۰.۰۰۰ –۴۸.۰۰۰.۰۰۰
۱۹شومینه برقی با اجرت نصبیک عدد۴۸.۰۰۰.۰۰۰ –۳۳.۰۰۰.۰۰۰
۲۰اجرت نقاشی روغنی یا پلاستیک با مصالحمتر مربع۱۶۰.۰۰۰ –۱۰۰.۰۰۰
۲۱پنجره UPVCبا اجرت نصب متر مربع ۸.۵۰۰.۰۰۰ –۵.۵۰۰.۰۰۰
۲۲شیرآلات ایرانی حنس مرغوب با اجرت نصبیک عدد۷.۸۰۰.۰۰۰ –۱.۸۰۰.۰۰۰
۲۳روشویی کابین دار  P.V.Cیک عدد۱۱.۰۰۰.۰۰۰ –۶.۵۰۰.۰۰۰
۲۴سرویس فرنگی با اجرت نصبیک عدد۲۵.۰۰۰.۰۰۰ –۸.۵۰۰.۰۰۰
۲۵اجرت ساخت درب آهنی یا چهار چوب فلزی با مصالحهر کیلوگرم۳۸۰.۰۰۰ –۲۰۰.۰۰۰
۲۶درب ضد سرقت با قفل و یراق آلات و اجرت نصبیک لنگه۴۵.۰۰۰.۰۰۰ –۳۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۷درب داخلی HDFبا اجرت نصبیک لنگه۴.۸۰۰.۰۰۰ –۱.۵۰۰.۰۰۰
۲۸دستگیره درب جنس مرغوب با قفل و اجرت نصبیک دست۴.۳۰۰.۰۰۰ –۱.۰۰۰.۰۰۰
۲۹تخلیه نخاله با کارگر (ماشین خاور)هر سرویس۱.۷۰۰.۰۰۰ –۱.۳۰۰.۰۰۰
۳۰کارگر ساختمانی روزمزدیک روز۸۰۰.۰۰۰ –۰۷۰۰.۰۰

هزینه بازسازی در تهران 

برآورد هزینه بازسازی ساختمان و قیمت بازسازی ساختمان، به موارد مختلفی بستگی دارد و از اولین اقداماتی است که قبل از انجام هر کار باید محاسبه گردد، محاسبه هزینه های بازسازی، به ما کمک می کند تا بهتر بتوانیم متریال های مورد نظر خود را انتخاب و پیاده سازی کنیم.

بازسازی ساختمان تهران

با توجه به هزینه و بودجه تعیین شده از طرف کارفرما، جهت بازسازی، تصمیم گرفته می شود که چه بخش هایی از ساختمان تغییر کند و از چه طرح هایی برای بازسازی منزل استفاده شود. در این مسیر قطعا مشورت با افراد متخصص و کاردان در حیطه ی بازسازی ساختمان می تواند به گرفتن بهترین تصمیم کمک کند. انتخاب یک پیمانکار بازسازی خوب می تواند با تخمین درست بودجه ی بازسازی و در نظر گرفتن هزینه های احتمالی دیگر به شما کمک کند.

هزینه بازسازی ساختمان در تهران

در نظر داشته باشید ممکن است، شرایط بازسازی در تهران در هر منطقه متفاوت باشد. فراموش نکنید که یکی از ضروری ترین کارهایی که باید در روند بازسازی منزل تهران انجام دهید اخذ مجوزهای لازم از شهرداری می باشد. در مواردی حتی برخی تغییرات داخلی در ساختمان هم به اخذ مجوز از شهرداری نیاز دارد. پس در لیست هزینه های بازسازی خانه در تهران، علاوه بر هزینه های ساختمان و پیمانکار ساختمان ، هزینه های کسب مجوزهای لازم از شهرداری را نیز در نظر بگیرید.

پیمان کار بازسازی خانه 

در هنگام بازسازی ساختمان یا بازسازی آپارتمان ممکن است تغییرات بزرگ، مد نظر نباشد اما شما با مشورت با کارشناسان، قطعا می توانید با هزینه منصفانه ، علاوه بر بازسازی ساختمان به شیک و لاکچری شدن ساختمان خود دست یابید.

پیمان کار بازسازی خانه 

عملیات تعمیرات و بازسازی 

پیمانکار بازسازی ساختمان اگر باتجربه و متخصص باشد، برآورد میکند که چه تغییراتی در یک ساختمان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است. در بسیاری موارد خراب کردن کامل ساختمان اصلا کار سنجیده ای نیست .بطور کلی در یک عکلیات ساختمانی، پیمانکار بازسازی ساختمان باید به 2 نکته مهم توجه داشته باشد:

  1. بازسازی ساختمان و مرمت ساختمان ،به منظور استحکام بیشتر ساختمان که اهمیت بسیاری برای سلامت ساکنین ساختمان دارد
  2. بازسازی ساختمان از نظر ظاهری و زیبایی

با گذر زمان ساختمان ها نیازمند بازسازی و مرمت هستند و بیشتر این مرمت مربوط به دیوارهایی است که با گذشت زمان و نشست زمین دچار ترک شده اند، در اولین مراحل مرمت ساختمان، بهتر است این دیوارها بازسازی شوند که معمولا تخریب نمی شوند به این علت که ستون های ساختمان موجب استحکام هستند و تحمل وزن سازه ساختمان را به عهده دارند.

انتخاب بهترین پیمانکار بازسازی ساختمان تهران

از انجایی که هر کاری باید به کاردان آن سپرده شود، تا به نحو احسن انجام گیرد، بهتر است این کار بزرگ خود را به یک متخصص و خبره در این کار بسپارید. مهمترین نکته برای بازسازی ساختمان با توجه به  بودجه و در عین حال زیبایی، برنامه ریزی کامل ،کل فرایند آن است که تنها با انتخاب بهترین پیمانکار بازسازی ساختمان به نتیجه می رسد. تهیه لیست بهترین پیمان کاران بازسازی تهران نیز به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم درستی بگیرید.

پیمان کار بازسازی خانه 

پیمانکار ساختمان شما را راهنمایی می کند که چگونه می توانید با توجه به فضای موجود، کل برنامه های بازسازی خود را به برنامه های فرعی تقسیم کنید و مراحل کار را بهتر انجام دهید.


نمونه قرارداد بازسازی ساختمان

این قرارداد جهت انجام کلیه عملیات بازسازی ساختمان و نوسازی یک واحد مسکونی،اداری یا تجاری بوسیله پیمانکار می باشد که در آن تهیه کلیه مصالح و لوازم مربوطه جهت انجام موضوع قرارداد بر عهده پیمانکار بوده و کارفرما هیچگونه مسئولیت دیگری بر عهده ندارد.

 

چگونه می‌توانم یک مهندس مجرب برای بررسی وضعیت ساختمان استخدام کنم؟

برای استخدام یک مهندس مجرب برای بررسی وضعیت ساختمان، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

1. جستجوی اینترنتی: می‌توانید با استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی، به دنبال مهندسان مجرب در زمینه بازسازی ساختمان بگردید. معمولاً مهندسان مجرب، اطلاعات تماس خود را در وب‌سایت‌های خود قرار می‌دهند.

2. مشاوره با دوستان و آشنایان: می‌توانید با دوستان و آشنایان خود در زمینه بازسازی ساختمان مشورت کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

3. مراجعه به اتحادیه مهندسین: می‌توانید به اتحادیه مهندسین در شهر خود مراجعه کنید و از آن‌ها درخواست معرفی مهندسان مجرب در زمینه بازسازی ساختمان بکنید.

4. استفاده از سایت‌های استخدامی: می‌توانید از سایت‌های استخدامی در زمینه مهندسی عمران و ساختمانی استفاده کنید و درخواست استخدام مهندسان مجرب را برای بررسی وضعیت ساختمان بگذارید.

از هر روشی که استفاده کنید، بهتر است قبل از استخدام مهندس، مطمئن شوید که او دارای مهارت‌های لازم و تجربه کافی در زمینه بازسازی ساختمان است. همچنین، باید مطمئن باشید که مهندس انتخابی با قوانین و مقررات مربوط به بازسازی ساختمان در کشور شما آشناست.

خدمات بازسازی منزل – بازسازی ساختمان در تهران 

شرکت سازه آفرینان در تهران پایتخت ایران خدمات بازسازی را برای تمام پروژه های عمرانی از منزل مسکونی گرفته تا آپارتمان ها و ساختمان های تجاری بزرگ و منازل قدیمی انجام میدهد، چنانچه به دنبال شرکتی ساختمانی جهت بازسازی منزل خود با قیمت مناسب در تهران میگردید، میتوانید همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.